Ferien 2022
Ferie og helligdage:
Vi holder i alt 5 ugers ferie. Vi holder lukket på helligdage og i tre sammenhængende uger i sommerferien. De tre dage før påske- fredagen efter Kristi himmelfartsdag og evt. 2 og 3 januar.
Ferieåret 2022 går fra og med 1-1-2022 til 31-12- 2022 og ser således ud:
Påskeferie fra og med mandag d.11-4 -2022 til og med mandag d. 18-4-202. ( 3 feriedage)
Kristi himmelfartsferien fra og med torsdag d. 26- 5 2022 til og med fredaf d. 27- 5-2022.(1 feriedag)
Sommerferien fra og med mandag 11 - 7-2022 til og med fredag d. 29-7-2022. (15 feriedage uge 28-29 og 30)
Juleferie fra og med torsdag d. 22-12-2022 til og med d. 31-12 -2022 (6 feriedage)
Dagens program
Dagsprogram
Klokken |
Pædagogisk |
Praktisk |
07.30 – 09.00 Børnene møder ind. |
Gensynsglæde og hygge i stuen – vi følger barnets spor. Der er gjort klar til børnenes leg. Der er mulighed for hygge med bøger, hvile og musik Fri leg i rammer med relationer, rum og læring. |
Vi Åbner Børnene møder ind løbende. Der serveres eventuelt morgenmad havregrød (måltidets indhold efter aftale med forældrene )
|
09:00-09:30 Samling i stuen |
Vi holder samling i stuen med sangkassen, hvor det er de samme 5 sange ad gangen, som kan vælges ud fra symboler. (Udtryksformer) Blandt andet styrkes fællesskabet og socialtræning med at alle er med og vi skiftes til at vælge en sang. Vi laver hver dag lidt motorisk træning – Kravler – triller- gynger i tæppet – snurre rundt i tæppet – hopper – også på et ben – klapper med hænderne over hovedet – sidder på hug og drejer rundt. |
Børnene sidder på deres faste pladser på og ved madrassen. Der er et A4 lamineret ark med et billede af barnet, og barnet kan sidde på billedet. |
09:30-10:00 Formiddagsmad |
Vi spiser formiddagsmad. . Børnene øver sig i de forskellige aktiviteter i forbindelse med maden selv at hælde vand fra en lille kande – selv at tage tingene/øse op på deres tallerken. At vente på, at det bliver deres tur. Vi bruger sproget. |
|
10:00- 11:00 Vi går udenfor |
Aktiviteterne har fokus fællesskaber fælles oplevelser – kultur – dannelse og traditioner. Vi vil gå en tur i parken – i skoven – til skolens legeplads – til biblioteket – og nogle gange længere udflugter, hvor vi vil have madpakker med – f.eks. ned og se Hjejlen, til Aqua og til aktiviteter i forbindelse med højtiderne.
I haven er der mulighed for, at køre på forskellige køretøjer – der er en sandkasse, og et legehus. Her vil der være fokus på lege med fællesskaber og socialiseringer.
|
|
11.00-11.10 Vi går ind igen |
Vi går indenfor, får tøjet af og vasker hænder. Børnene hjælper selv til med, at få overtøjet af, og lægge dette på plads. |
Børnene har hver en skål med vand som de vasker hænderne i, når de sidder ved bordet. Efter maden vasker børnene igen deres hænder i en skål rent vand . Hvert barn har en vaskeklud som vrides op i skålen og barnet vaskes om munden.
|
11.00 – 11.40 Vi spiser frokost |
Vi spiser ved bordet i køkkenet. Børnene øver sig i de forskellige aktiviteter i forbindelse med maden selv at hælde vand fra en lille kande – selv at tage tingene/øse op på deres tallerken. Selv at smør rugbrødet og selv vælge hvilken mad de gerne vil have. (ikke under corona)Børnene øver sig i sproget omkring maden, og vi taler om de ting der sker hjemme hos hver enkelt barn. Hvad vi skal efterfølgende – sove – op igen- hvem der bliver hentet af hvem mm. |
Frokost. Under indkøring af nye børn tager vi hensyn, og vi opdeler børnene under frokosten.
Maden består af rugbrød med grønsager, pålæg og fisk. Maden er tilpasset børnenes alder. Der er varieret mad, som sikre at børnene bliver dækket ind kostmæssigt. Sundhedsstyrelsens anbefalinger følges.
|
11.40-13.00 Børnene puttes |
Børnene skiftes og puttes. |
De ældste holder evt en ekstra samling. |
12.00– 13.00 Middagslur. |
Nogle børnene sover |
Der ryddes op og vaskes af fra formiddagsmaden og middagsmaden. Der gøres klar til eftermiddagsmad. I stuen gøres der klar til eftermiddagens leg. Og andre forberedelser |
13.00– 14:00 |
Nogle børn sover. Andre børn er kommet op. Vi er sammen med børnene. |
Se beskrivelse ovenfor |
14.15 – 14.45 |
Eftermiddagsmad. Børnene øver sig i de forskellige aktiviteter i forbindelse med maden selv at hælde vand fra en lille kande – selv at tage tingene/øse op på deres tallerken. At vente på, at det bliver deres tur. Vi bruger sproget. |
Det kan eksempelvis være rugbrød, boller, grød , frisk frugt, hjemmelavet smoothies– hirsegrød– risalamande og pandekager. |
14.45-16.15 |
Vi leger i stuen eller i haven evt. med en planlagt aktivitet. |
Børnene hentes løbende.
|